Vier tips hoe je waardevol kunt blijven voor je klanten van inspirator & innovator Harry Bijl van INretail - Interieur Collectie Dagen

Over drie weken wordt het eerste webinar van Interieur Collectie Dagen, Trendz én Vélovak samen met inspirator en innovator Harry Bijl van brancheorganisatie INretail georganiseerd. Dit webinar vindt plaats op maandag 3 mei om 10.00 uur. In dit blogartikel bespreekt Harry Bijl kort wat je kunt verwachten tijdens het webinar en waarom je het niet mag missen.

Waardevol blijven in een complexe consumentenreis


De technologische ontwikkelingen hebben het mogelijk gemaakt dat iedereen ergens producten kan kopen en verkopen. Mensen consumeren bewuster en stellen steeds vaker specifieke eisen aan producten, hoe speel jij hierop in? 

Bedrijven dienen oplossingen en ervaringen te bieden die de verwachtingen van consumenten overstijgen. Een winkelbeleving die ze niet snel vergeten en waardoor ze ook sneller aan jouw winkel denken. De nieuwe norm is: ‘persoonlijk verrassen in realtime moments en lifetime relaties’. Wil je graag extra handvaten om deze momenten ook in jouw winkel toe te passen? Of wil jij Harry hierover spreken hoe jij het concreet voor jouw zaak kunt aanpakken? Registreer je dan hier.

Gebruikerservaring centraal

De succesvolle bedrijven van nu zetten de gebruikerservaring rondom het product centraal. Het dient niet alleen te gaan over de eigenschappen van het product, maar juist wat het doet met hun klant. Deze bedrijven gaan uit van wat een ultieme productoplossing betekent voor hun klanten. Zij spelen in op de vraag wat een product functioneel, persoonlijk of sociaal doet met iemand. Het pushen van producten in reclame-uitingen is niet gewenst, het voelt namelijk snel aan als het stalken met een product. Dit resulteert in een negatieve ervaring rondom jouw winkel en mogelijk in een verlies van klanten.

Sociale verbinding

Om te kunnen verkopen moet je verder gaan dan het onderhouden van een functionele product- en klantrelatie. Als klanten zich over een lange periode verwant, begrepen, welkom en geliefd voelen, dan krijgen bedrijven een voorkeurpositie en ook de gunfactor. Bedrijven die ervaren worden als dé verbindende oplosser en die betekenis geven aan hun bedrijfsvoering zijn onderscheidender, geliefder en kansrijker.

Complexe consumentenreis

Als onderneming dien je bezoekers, in hun consumentenreis, te laten ervaren waarin je onderneming waardevol is en wat jou bijzonder maakt in vergelijking met de concurrentie. Dit dient van het begin waarin je het eerste contact met ze maakt via jouw website of advertentie tot aan het einde van de reis zichtbaar te zijn. Als je daarnaast ook op een persoonlijke en duurzame wijze oplossingen aanbiedt zal dit bijdragen aan de hoogst mogelijke klantwaardering. Bezoekers en klanten zullen dan ambassadeurs van jouw zaak worden.

Ontdek hoe je op een persoonlijke en duurzame wijze jouw klanten ambassadeur en fan van je onderneming kunt maken. Klik hier om het webinar te zien en geef in mei nog meer waarde aan je klant dan ooit tevoren.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Scroll naar top