InCoDa interviews | decoloop®: nieuwe mogelijkheden en nog meer omni-channel - Interieur Collectie Dagen

In tijden van Covid-19 werd een digitale omgeving belangrijker dan ooit, maar hoe heeft decoloop® powered by WoonTotaal dit ervaren? Dat vroegen we aan Sales Manager, Sander Janssen.

Software is heel belangrijk in de digitale wereld waarin we leven. Hierin heeft Covid-19 nog een extra duwtje gegeven.
Merken jullie dat ook in het aantal woninginrichters die de software van WoonTotaal-decoloop® gebruiken?

Gelukkig lopen wij in Nederland en België voor op de rest van Europa. Veel leveranciers, producenten en retail hebben digitaal bestellen via WoonTotaal en het decoloop® Platform al ontdekt en wij zien dat Covid-19 dit alleen nog maar een extra boost heeft gegeven.

Het afgelopen jaar hebben wij een forse stijging van het aantal orders bij onze partners zoals leveranciers & productiebedrijven gezien. Dit komt grotendeels door het thuiswerken en geannuleerde vakanties, waardoor consumenten veel meer zijn gaan uitgeven aan hun interieur. Maar ook is het aantal woning- & projectinrichters die onze software via onze partners (gratis) gebruiken gegroeid. Digitaal bestellen gaat nou eenmaal sneller en dat geeft meer tijd voor advies & verkoop.

Ook is het aantal partners dat voor onze software oplossingen kiest fors gestegen. Het komende half jaar zullen er door heel Europa leveranciers hun WoonTotaal-decoloop® CPQ (decoloop® CPQ is de internationale naam van WoonTotaal buiten de BeNeLux) opgeleverd krijgen en met een volgende groep zijn wij nu vol in onderhandeling.

Inventarisatie werd natuurlijk steeds belangrijker, de vloeren gingen bijvoorbeeld als warme broodjes over de toonbank. Wat zijn alle mogelijkheden van decoloop® in een notendop?

Met WoonTotaal (decoloop® CPQ) kan een woning- of projectinrichter snel, simpel en overzichtelijk online bestellingen plaatsen en volgen bij onze partners (leveranciers, ateliers en producenten). Dit kan van een eenvoudig artikel tot een complex samengesteld product zijn. Ook kan je eenvoudig je eigen medewerkers, je leverancier of je zzp’ers inplannen voor bijvoorbeeld het monteren van gordijnen. Voor onze partners zijn er nog veel meer mogelijkheden. Je kunt hierbij denken aan een speciale tool voor je productie of service.

Zijn er onlangs ook nieuwe mogelijkheden in toegevoegd of komen die eraan?

Wij innoveren al sinds 2002 voor de interieurbranche. Zo hebben wij voor raambekleding al zeer veel oplossingen op de markt gebracht. Dit jaar komen daar ook vloeren bij. We hebben er lang over gedaan, maar het is de moeite waard geweest. Straks kun je eenvoudig een hele vloer berekenen incl. mogelijke ondervloeren, egalisatie en plinten met je favoriete producten.

Voor onze partners (producenten, ateliers en leveranciers) hebben we nu ook een servicemodule die ze aan hun klanten beschikbaar kunnen stellen. Hiermee kan je straks niet alleen een order plaatsen, volgen en wellicht laten monteren, maar als het nou eens mis gaat ook eenvoudig een reclamatie indienen en volgen.

Dat biedt veel kansen voor de retailer. Waarom zou een woninginrichter contact op moeten nemen voor een persoonlijke introductie over WoonTotaal-decoloop®?

Onze oplossingen zijn gelukkig zo gemaakt dat iedereen ermee kan werken. Vraag je leverancier of zij al op WoonTotaal zitten en je kunt er gratis mee werken. Heb je al WoonTotaal van een of meerdere leveranciers, dan kun je met decoloop® Shop via app.decoloop.com nog veel meer! Zo kun je verschillende WoonTotaals koppelen voor offertes en facturen. Of gewoon met een druk op de knop alle verschillende WoonTotaal bestellingen tegelijk bestellen.

Tot slot, hoe denk je dat de woninginrichting er gaat uitzien over 5 of 10 jaar? En welke kansen liggen hier?

Als Covid-19 de consument één ding geleerd heeft, dan is het wel dat je alles online kan bestellen, maar ook dat je huis de plek is waar je de meeste tijd doorbrengt. Dit zal na de coronacrisis (en hopelijk is dat heel snel) niet meer veranderen. We gaan meer tijd thuis doorbrengen door het thuiswerken en dus meer investeren in huis. Ook zijn we vertrouwd geraakt met digitaal bestellen. Leveranciers, producenten en retail zullen dus (nog meer) omni-channel moeten gaan werken. Dus zowel in de winkel, als advies aan huis, als internet gaan inzetten om de consument te bereiken. Gelukkig kunnen wij met onze oplossingen en diensten hier mee helpen. Bekijk het online bedrijfsprofiel voor meer informatie.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Scroll naar top