Evenementenhal Gorinchem – 21, 22 & 23 september 2025

De 8 punten van de kunst van winkelstyling

Het stylen van de winkel is het geheim voor een succesvol recept van een winstgevende interieurzaak. Een winkel is meer dan alleen een plaats om producten te verkopen — het geeft een gevoel en is een beleving. Of je nu een woonwinkel of een interieurstudio hebt, de manier waarop je jouw winkel inricht, bepaalt hoe klanten jouw bedrijf ervaren. Van de juiste looproutes tot slimme productpresentaties en sfeervolle verlichting: alles draagt bij aan de ultieme shopervaring. In deze blog duiken we in de wereld van winkelstyling en geeft TopInterieurOntwerpers je stof tot nadenken voor meer klanten en hogere omzet!

01. Indeling &
flow

Een goede winkelindeling zorgt dat klanten alle productgroepen zien en winkel goed kunnen verkennen.

02. Productgroepering

Groeperen op logische manier helpt klanten te vinden wat ze zoeken en stimuleert impuls aankoop.

03. Display &
focus

Producten aantrekkelijk presenteren d.m.v. schappen, tafels en wandrekken (displays) vergroot je focus op verkoop.

04. Kleur & verlichting

Verlichting helpt producten te accentueren en sfeer van winkel te benadrukken kleur versterkt branding en emotie (rust = blauw en rood = energie).

05. Communicatie

Goed geprijsde producten helpen klanten hun weg te vinden en beinvloed koopbeslissing. denk aan prijskaartjes, nieuw, korting, moederdag.

06. Seizoen &
thema

Kies een thema voor meer stopkracht. Ga uit van seizoenen of kies een trend. Een specifiek product kan ook de eyecatcher zijn.

07. Klantbeleving

Klanten nieuwsgierig maken? Wees interactief met persoonlijke service, koffiecorner, zitje, paskamergeur, muziek.

08. Etalages

Het eerste contact loopt via etalages Stopkracht creëren door een goede weergave van winkelassortiment.

Is jouw winkel of showroom toekomstbestendig? Of kan hij wel wat P.E.P.E.R. gebruiken?

Deel dit bericht